mandag 23. november 2009

Kortmappa mi e sjikkeli borte :C

OK, dette blir en lang bloggis..

Ja, det er sant. også er det også sant at jeg skal begynne å skrive bokmål... Selv om det føles veldig upersonlig. Men jeg kommer til å skrive ting som dævendøtte og hællvettes fesslævjæ hvis jeg føler for det :) Da slipper jeg å sitte å lure på om jeg skal skrive "kjæm" eller "kjem" eller "faan" eller "pappa"... neida! Men tilbake til saken:

Jeg har rota bort kortmappa mi, og mens jeg venter på at potetene skal koke så skal jeg nå sette opp en liste over steder jeg har sjekket for å bevise at jeg har sett der, og for å få dere til å hjelpe meg hvis dere har noen som helst idé om hvor den kan være...

Den har vært borte siden onsdag sist uke, altså 19. november. Den inneholdte:
-Bankkort
-studiebevis
-båtførerbeviset(ikke spør hvorfor jeg har det med meg overalt..)
-frikort til helgelandske (det var utgått så det va ikke så farlig..)
-sånn "tiende-kaffe gratis" på lilletorget, men det var bare en kopp på den så det var ikke så farlig....)
-filmlånekort fra narvesen
+diverse kvitteringer.

(korsn i hælvette fækk eg plass tel alt dæ i ei mappæ?!)

Jeg brukte den sist på kantina på kippermoen i Mosjøen, og har ikke sett den siden. Jeg tenkte på at jeg ikke visste hvor den var da jeg kom hjem, men tenkte ikke mer på det før på torsdag. Da skulle jeg på kino og trengte 90 kr til bilett, til "2012", som jeg skrev tidligere... Jeg tenkte den var på skola, men når jeg i dag fant ut at den ikke var der heller, så tar jeg en siste leterunde her på hybelen.

Jeg levd på fryser-mat og vann over helga (ja, ikke noe helgesnacks en gang!). Nå begynner jeg å bli sykt godtesjuk og er drit lei av vann og saft, og så hadde det vært stas med lunsj på skola. Så finner jeg det ikke nå så bestiller jeg meg nytt bankkort!

og når jeg snakker "sjekke at den ikke er der" så mener jeg ikke bare se over raskt, men å riste opp ned til alt har falt ut og gjenstanden er rensket for rusk.

åkei here we go...:

på skola:
pulten min - nei
bokhylla - nei
inni bøkern i bokhylla - nei
klasseromsgulvet - nei
informasjonsluka - nei

på hybeln:
på badegulvet oppe hos han Nils - nei
i toalettmappa - nei
på kjøkkenbordet - neimgvd-:
i penalet - nei
i sekken - nei, for 4. gang
stuebordet - nei
skittentøyskurven på vaskeromme - nei
vaskeromsgulvet - nei
i/under sofaen/under putene - neida
i kjøleskapet(eg e sultn!) - nope

(joikakakespisepause.... mmmsulteeen)

(meeeh mett... :0)

tv-bordet - nei
jakker i gangen - nei
ting oppå hylla i gangen - nei
ganggulvet -nei
senga - nei
under senga - nei
kommoden ved senga - nei
klesskapet - nei
kjøkkenbenken - nei

nå kommer jeg ikke på mer...! :O

finner ikke kortmappa miiii!! D8

funny picture of the day:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar