lørdag 26. mai 2012

INTP

HEIA jeg tenkte jeg skulle legge ut litt om en ting som opptar meg for øyeblikket. Så, jeg har en venn, som går ved navnet Olsen. Siden det er ganske mange her i verden som heter Olsen anser jeg det som greit at navnet hans blir publisert. Her er en typisk Olsen-handling:


Også gjorde vi det da. Jeg mest bare for å vise at jeg ville komme i ravnklo eller smygard, fordi håsblås er for kjedelig og griffing er for mainstream. (sorry aslaug)
Også ble jeg Ravnklo! Og Olsen ble Smygard og Aslaug ble Håsblås. Det virket egentlig ganske randomt og siden spørsmålene var DUMME så la jeg ikke mye tanke i det...



Men Olsen gir seg ikke! Han vil ikke være Smygard så han får oss alle til å ta den "offisielle" testen på pootermoore eller noe sånt. Og etter en ALT for lang klikke-tulle-intro og spørsmå og svar (Hvilken lukt liker du? Papir, hav eller blomster (eller noe sånt)? Synes det var litttttt teit, siden vi alle kan ha positive eller negative assosiasjoner med de forskjellige, og det trenger overhodet ikke være tilknyttet vår personlighet)


NOTE: Olsen synes ikke bokstavelig talt at smygard suger, det bare virket sånn fra min side siden han var så opptatt av å få et resultat fra den "offisielle" testen. 
Olsen e ikke ignorant altså, jeg bare overdriver hans entusiasme for denne relativt meningsløse testen. 
(READ ON for mer om min mening om personlighetstester)

Men så ble Olsen Ravnklo da, jeg ble Smygard og Aslaug ble Griffing. Man vil kanskje påpeke at Aslaug blir som en skremt som en skrelleklar banan når vi spiller skrekkspill, mens jeg eier skumle spill med glede, HEH. Og Aslaug kom i modige griffing og jeg i pyse-smygard. Jaja, kanskje når det kommer til zombieapokalypsen så vil Aslaug vise sin sanne side. 


De to liker å ta quizer, men jeg synes de er så dumme fordi det er dumme folk som lager quizer og jeg stoler ikke på at resultatet er pålitelig. Og jeg gidder ikke kaste bort tid på upålitelige resultat. 



Faktisk så kan de gå å brenne.
MEN om det kommer til PSYKOLOGISKE tester, basert på grundige undersøkelser av flinke utdannede mennesker, så gir jeg det en sjanse. For eksempel fant vi en test som stilte dette spm:


Det var sånn 12 andre ting på den lista, og jeg fikk bare "high" på narsissistisk. heeehehe. Tror de andre var sånn "paranoid", "avhengig", "deprimert" etc. 

MEN SÅ FANT VI DEN STORE TESTEN.
MYERS BRIGGS-TESTEN
....


^ja, han duden laget den. 
Jeg har faktisk tatt den før en gang, i 10. klasse, og da fikk jeg INTP. Jeg hadde ikke undersøkt så mye den gangen, så jeg prøvde en gang til for å se om jeg fikk samme resultat. Så jeg satte meg ned, og gjorde meg klar til å bruke noen minutter på å gjennomgå denne psyko-testen på en seriøst måte. 


Og igjen ble resultatet:



Ja, det sier egentlig ikke så mye. Når man sier INTROVERT tenker man ofte på en asosial person som sitter hjemme og ikke har venner. OG DET ER SANT til en veldig viss grad. Vi liker å være alene av og til, og foretrekker små grupper fremfor store party. Det er ikke så rart som dere ekstroverte skal ha det til. 
Vi har ofte sterkere bånd til våre venner enn ekstroverte også, så har vi det sagt.

UANSETT SÅ satte jeg meg ned og leste om dette, og sammenlignet med andre personlighetskategorier (det finnes 16 forskjellige), og denne passet gaaaaanske bra... 


Her e INTP summert opp. PÅ ÆNGELSK *GIIIISP*

  • Love theory and abstract ideas
  • Truth Seekers - they want to understand things by analyzing underlying principles and structures
  • Value knowledge and competence above all else
  • Have very high standards for performance, which they apply to themselves
  • Independent and original, possibly eccentric
  • Work best alone, and value autonomy
  • Have no desire to lead or follow
  • Dislike mundane detail
  • Not particularly interested in the practical application of their work
  • Creative and insightful
  • Future-oriented
  • Usually brilliant and ingenius
  • Trust their own insights and opinions above others
  • Live primarily inside their own minds, and may appear to be detached and uninvolved with other people

Mehehe, ingenious and brilliant... oh you.
MEN JA JEG KJENNER MEG SÅ GRUSOMT IGJEN :'( dumme psykologi... hvorfor må du være så brilliant og deilig analyserende og forklarende.
WIKIPEDIA FTW. Også er dette herre her er alltids bra å få høre for en hipsterkid som meg:

De sier at vi er analytiske og tenker mye før vi snakker... Ja, på skola går timene sånn her for meg:

Jeg elsker å eie folk. Å bare korrigere dem til de begynner å gråte MWAHAHAH
...Og dette kjenner jeg meg igjen i:


Denne testen gjorde det ikke akkurat bedre... 


...og når jeg sier hjerne så JA jeg mener den klumpen med nerver i kraniet ditt. 
å, Brian Cox... Jeg skal stalke ham når jeg flytter til London. 


Dette ER en debatt jeg blander meg inn i... mer enn jeg burde, det skaper så mye debatt, og min uvilje til å kontrollere folk og i det hele tatt snakke med dumme fremmede jeg ikke kjenner gjør det litt... tedious. 

I en annen artikkel blir det nevnt at INTP'er elsker å korrigere folk, som jeg tidligere sa. Selv om det er svært trivielle ting.  Her om dagen korrigerte jeg ANung på deres FUNFACT (i ett ord...) om at man urinerer 42000 liter per år. hvor mange liter blir det pr dag? jo, 115 liter. HAH, matte. Av og til er det helt fantastisk.
ANung og lærerne har fra før sagt at vi er litt ufine med korrigeringen av den drittavisa deres, så de tok dette også som en negativ ting. Selv om jeg sa det på en lettbent og tilgivende måte. Vil jeg si, men noen av lærerne liker å være sarkastiske og skjære alle over en kam. 

VIDERE:


Jeg liker å ha oversikt. Jeg liker å sette ting i system, slik at jeg kan bruke det senere og vise til det for å overbevise andre om at jeg har gjort et godt arbeid. Når jeg jobbet med løveserien min "The Shadowtainted" i vinter, ble jeg ofte fortapt i studier om romernes måte å strukturere militæret, slik at jeg kunne adoptere titler og sånt på en velgjennomført måte. 
Faren til Abeo er Legate (leder over all militær styrke), Novo er Centurion(soldat), også var det noen som skulle være prefectus(sjefen i legionene), men jeg byttet det med lords.. ingen er cæsar, men jeg har secus. Ser du likheten?


SÅ jeg liker dette. Det er som å ha noen som ENDELIG FORSTÅR MEG T_T også er det gøy, for den sier at jeg er smart, basically. LOL
Også kan jeg vise til denne testen til mamma så kan jeg overbevise henne om at det ikke er noe rart med å sitte inne på en lørdagskveld mens masse folk jeg nesten ikke kjenner spiller volleyball. JEG LIKER Å VÆRE ALENE OKAY. 
men jeg elsker å henge med vennene mine, det er det aller beste <3

Noen som ville blitt god venn med meg er disse fyrene, som er mine med-INTP'er :D 


TRUE STORY jeg har kilder.
MWAHAHAHAHHAHFYFAEN
smartsmartsmartsmartsmaaaart

den her testen e ikke bra for egoet mitt. eg tok en annen test og den sa at jeg vat arrogant, men "gentle"... heeehe. Høres ut som jeg er den klassiske slicke upper-class berta... 




Narsissistisk, arrogant, liker ikke dumme folk, uvillig til å møt nye folk, analyserer og e kald og kynisk.
DÆ E MEG. på nordnorsk.

Jeg bryr meg alt for mye...


...men jeg burde blitt astrofysiker. Eller astronaut, OMGSÅKULT.
...kanskje har menneskeheten blitt satt tilbake på grunn av mitt karrierevalg. Eller ikke. Hvem vet. I et parallellt univers har jeg iverksatt en slags kvantemekanisk revolusjon. Og i et annet har jeg deltatt i Paradise Hotel. 

MEN SRIØST! Ta testen og kommenter om ke du vart din skitne gris >:3 LINKYLINK:



Takk for i dag ha en videre fortreffelig søndag! <3

Her e en LOL:

8 kommentarer:

  1. ENTJ

    Ps. Jeg fremstår som ignorant og teit fordi du skriver at jeg misliker smygard og sånt, og at jeg ville ta testen på nytt for å få et annet resultat. Jeg ville ta testen på pottermore fordi den ER offisiell og utviklet i sammarbeid J. K. Rowling. I tillegg baserer den seg faktisk delvis på pyskologi. Smygard er søt og kul og sånt, og jeg har ikke noe imot å være Smygard. De er ikke slem og sånt.

    Og jeg vet at dette ikke er et særlig alvorlig innlegg osv. lol, men det er fortsatt ignorant å skrive slikt >:(

    <3 hihi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke ta det så sykt seriøst da, det får deg bare til å se teitere ut :l Det var en dum test basert på tullepsykologi, cmon. Men jeg laget en note, men jeg gidder ikke endre på originalgreia. YTRINGSFRIHET WOOO.
      Jeg kan lage et innlegg senere der jeg fremstiller deg som kjempeawesome åkei? åkei?

      Slett
    2. Tar det ikke seriøst. Syns fortsatt det er teit å framstille ting feil. Da framstår du som en ignorant person. mø.

      Slett
    3. og pottermore-testen er ikke BARE tullepsykologi:

      http://www.youtube.com/watch?v=OSoWehJv4xM

      Slett
  2. Sååå... eg vart og INTP.. Kanskje ein av grunnan tell at vi går så godt ilag;o
    Vart mest I, så N, minst på T, og nest minst på P.. Hmm..

    SvarSlett
    Svar
    1. YEEEEEH, der ser du, du burde fortsette med naturvitenskap! :l husker ikke hva jeg fikk på de forskjellige... hemh

      Slett
  3. Trur kaaanskje eg og vil ta den derr testen.................. Har du link?

    SvarSlett
    Svar
    1. ramona, linken står sånn.. i ganske stor tekst. Nederst. oransje tekst. GÅ OG TA DEN <3

      Slett