onsdag 9. februar 2011

Har kjøpt kiste

Jeg har allerede skrevet om dette en gang før til Ingeborg, så dere får lese den meldinga jeg skrev til henne (på dialekt da):

"...

VEIT DU ATTE no har eg en gripanes historie å førtæl deg. Ja huska du før. tilbake i den tia eg sendte deg melding? Ja no her før i dag. Altså no ska eg førtæl deg at dæ va feil buss. Feil buss ja! Kan du tru! Så eg vart mæ tel stoppen som tok ca. 15 eviglange minutt å kom til. 
Ja og når vi snudde så for eg av (eg trengt ikke fær helt ne te byen igjen serru) også kun eg gå tel hovedveien mæ den tunge kista. Men trur du ikke at når eg kom meg tel en busstopp, så sku dæ vis seg at neste buss ikke kom før om TJUE herlige minutt! Ja så eg fant ut eg sku drg meg og kista tel en tiliar busstopp såeg kun kom meg på bussn litt tiliar. Og eg kan førtæl deg sæ at den kista, den e ikkje nåkka fjært akkorat! Nei du dæ fekk eg erfar! 
Men då eg va halveis til den busstoppen kom eg på en fryktinngytende tanke. Ja før har dæ seg ikke sånn at jo nærmar busstoppen e, jo tiliar e bussen der? Jau, bæskolari, dæ va vel bære logisk. Men dæ mått jo bety at eg hadd 5 salige minutt mindre enn en sku tru! Ja så eg sprang og eg sprang. tel slutt kom eg tel stoppen. 18:23 sto dæ der. Jau, tenkt eg, no ha bussen føre ifra meg, før klokka va akkorat 18:24. 
Jammen trur du ikke, at herren hadde latt sitt åsyn lyse over meg, og forsinka bussen. Så no ska du hør at no e eg trygt på rett buss, og førdi eg tok meg tid å skriv alt det her, e dæ bære to minutt tel eg e heime. Takk, Ingeborg, takk."


..."


det va EN enkelt melding fra meg til Ingeborg, mitt kjære søskenbarn. må være den lengste meldinga jeg noen gang har giddet å skrevet. sick.

 Her er svar på dine spørsmål:

- Jeg hadde sendt melding til henne en halvtime før, da jeg venta på bussen.
- Jeg var på vei fra byen og hjem
- Aslaug var hjemme og laga middag
- Jeg hadde kjøpt kiste, den var tung
- Jeg tok bussen til Alstad 
- Folk så rart på meg og skranglekista mi der jeg sprang for å rekke bussen



...because that's what I do.

2 kommentarer:

  1. Hohoho! Du høres jo nesten ut som en gammel dame når du skulle fortelle Ingeborg om hendelsen: jau no ska eg førtæl deg dæ at! HahaxD Morosamt å høyre frå deg igjen:)

    SvarSlett
  2. Hahah, ja dæ va ei naijs melling dæ dænn! :D

    SvarSlett