fredag 6. juni 2014

Positiv dag #3

HEI i dag har vært en vellykket dag! La meg forklare..

#1: Jeg har fiksa ALT fra i dag og frem til onsdag, og om alt går etter planen så vil jeg være i Bodø på onsdag formiddag! That's right! Jeg tok en skummel telefon (jeg er veldig nervøs når det kommer til å ringe opp folk..), og fikk ordna flyttebil som skal kjøre tingene mine til Winchester på mandag. Det gikk helt fint, men det ble bittelitt dyrere enn jeg trodde først. Men det er rimelig, så klager ikke. Deretter fikk jeg kjøpt bussbilletter FRA winchester og tilbake til London etter dette, deretter kjøpte jeg flybillettene, flyet går 05:50 på mårran.

#2: Vanligvis for å komme meg til Gatwick ville jeg gått til T-bane-stasjonen (15 min), tatt tog til London Victoria (40-ish minutter), så kjøpte billett til Gatwick-flytoget, og ta toget i bortimot en time. Ettersom flyet går på mårran ville jeg gjort dette på kvelden dagen før, ettersom siste tog på t-banen går ved midnatt. Må jeg forklare også, hvor utrolig tungt det er å dra to 20-kilos bagger på t-banen? Og omtrent 90% av dem har MINST en trapp du må drasse opp? Helt jævlig. MEN med litt research fant jeg et alternativ jeg skulle ønske jeg hadde visst om før.. Det viser seg at det går flybusser fra en stasjon som er rett i nærheten! omg. Jeg har kjøpt billetter, og alt jeg må gjøre er å gå ut av huset, gå ti meter til nærmeste buss-stopp,  ta en dobbeldecker i 5 minutter, hoppe av og gå videre til flybussen. POUF så er jeg på gatwick. Det tar en halvtime lenger tid, men koster halvparten av flytog og jeg slipper å dra bagasjen min gjennom t-banen. London har helt fantastisk public transport! (når man vet hva man driver med)

#3: Har begynt å pakke og gjøre ting klart. Det høres kanskje ut som et slit men jeg elsker å organisere ting og kaste shit jeg ikke trenger. Jeg resirkulerer det meste, så klart! Og har donert noen av klærne jeg ikke bruker mye til en lokal Frelsesarmé.

Jeg har en bonusting; Jeg var ute å jogga en liten tur i går (teknisk sett i dag, men føles som i går siden jeg la meg helt sykt seint) Det var ikke så langt, kanskje en kilometer eller så, men kjente det godt i de innskrumpa lungene mine. phew!

og bonusting #2: Herr rompehøl-housemate ser ut til å ha dratt hjem, og forhåpentligvis kommer han ikke tilbake før jeg har dratt. Jeg har ikke spurt, you know. Jeg snakker ikke med ham. Så ville vært fint å fått siste uka i huset for meg sjøl!

GODT å få ting gjort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar