fredag 5. februar 2010

hææælvetes prosjekt

vi har så mange prosjekt gående! Vi har to intervju som ikke er avslutta, vi har en undersøkelse og en animasjonsfilm vi skal ha ferdig.. oOg nå skal vi faenmeg begynne på et prosjekt der vi skal filme oss jøl og lage en reportasje. Vi har spurt om vi ikke kan vææære så snill å få noe som ikke er foto eller journalistikk men mediegrafikk i prosjekt til fordypning. Men det er visst jævlig vanskelig for lærerne å samarbeide!

Det vi har gjort i journalistikk:
3 portrettintervju (sikkert over tre måneder)
1 portrett/subjektintervju (1 måned)
1 fem-på-gata (1 uke)
1 undersøkelse (2 uker)
+1 til som jeg ikke husker..

innen foto:
fotoprosjekt med maaange tema (2 måneder)
julekort (1måned)

mediegrafikk:
vi har brukket 3 artikler, 1 historie og to intervju (JOOHOOO driiitgøy) (bortimot 3-4 uker)
vi har laget ramme til julekort (1 uke) (...... >_>)
vi har designet... brødpose... (??? uker, vi ble ALDRI ferdig..)
vi laget et spill ( 1 DAG.. thats it!)
også animasjonsprosjektet nå da, som blir GRUNDIG nedprioritert! (3 uker)

Mitt point er at de prosjektene som jeg og mine medsammensvorne i klassen liker, alltid blir nedprioritert og kosta vekk. Og det lærerne sier når vi spør om vi kan få gjøre noe som ikke har med å intervjue folk eller å skrive milelange artikler og sånne ting, så sier de "jammen vi ha vørre innom mediegrafikk, dokker ha jo fått brekt artiklan, d e mediegrafikk!"
(Jammen jeezes, dokker skjønna vel at vi vil ha litt variasjon? Eg syns ikke læremetodan hold heeelt vann..)

pluss at i begynnelsen av skoleåret sa lærerne at vi skulle få velge mellom de tre sjangrene. Men så fant de ut at nei fy fæn æss vi driter i det åsså "blander" vi de bare, hi, hi, hi, hii. Men det må jeg si har resultert i liitt dårlig moral hos enkelte.

NOK om dæ. dæ e jo aldri arti å læs om skolelivet, men eg syns bære det her e såpass urettferdig at eg mått få dæ ut.

Aslaug kommer i vinterferien! YAY! då ska dæ blogges. Og no på lørdag ska eg tel Carine og spis tacoo, hujjaa! :3 me vuve..

nåkka meir? Eg ha begynt på den lille tegneserien min om min reise hjem sist helg.. jeahjeah!

1 kommentar:

  1. Arti:D med tegneserien altså.. Ikke med læreran dåkkers de e teit.. det e mine og før tiæ eg får følelsen av at fleir og fleir av de lyg meg rett opp i ansiktet når de berre ska førtæl oss ke som faktisk e sant i pensumx)

    SvarSlett